19 februari 2011

jag har en idé


Jag gillar ju verkligen det här med återanvändning. Speciellt att hitta nya användningsområden för hantverk som någon har lagt ner tid på att skapa men som kanske inte är så aktuella att använda längre, i alla fall inte i sin ursprungsform. Se bara på de virkade dukarna som jag skrivit om tidigare. I alla fall så har jag fått en ny idé. Den innefattar en hel drös med grytlappar som måste ha tagit många timmar att virka och som nu kan hittas på loppmarknader för endast ett par kronor styck. Fina att titta på, men kanske inte så heta att använda. Så, jag ska göra en lapp-filt genom att sy ihop grytlapparna. Tänk er vilken fantastisk blandning av mönster och färger. Jag tror det kan bli riktigt bra, men än så länge har jag inte tillräckligt med lappar. Samlandet börjar, nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...