26 februari 2011

mina loppisfynd: byrån




Det var i somras, på en loppmarknad utanför Smögen som vi hittade byrån med stort B. Ganska så sliten och med en del skavanker men det var kärlek vid första ögonkastet ändå. Sagt och gjort, med hjälp av svärmor baxade vi in den i bakluckan på bilen och när jag tänker tillbaka på det så ser jag det lite som en räddningsaktion. Loppmarknaden var nämligen så överbelamrad med prylar och möbler att allt inte fick plats i lokalen och tyvärr fick en hel del saker stå ute i regnet i väntan på en ny ägare.

Idag står byrån i vårt sovrum och gömmer undan diverse prylar och papper. Jag älskar de avsmalnande benen, det rutiga pappret i lådorna och hur man få ta i lite extra för att få upp lådorna ordentligt. Dessutom råkar det vara så att det här var den första gemensamma möbeln som jag och min karl köpte ihop, vilket ju såklart bidrar med lite extra varma känslor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...