1 oktober 2011

skruv, hammare och vita bönor

Det som kan vara lite klurigt när man är mitt uppe i en flytt är att man inte har full koll på vad alla saker befinner sig vilket kräver lite extra kreativitet för att lösa. Det har jag verkligen blivit varse om idag.

Situation 1:
Det är morgon och jag ska köra till busstationen. Hela bilen är täckt av frost/is. Jag äger ingen isskrapa.

Lösning 1:
I baksätet hittade jag en CD-skiva som fungerade helt ok för att skapa fri sikt genom rutorna.

Situation 2:
Middagsdags. Jag tänker chili con carne. När det är dags för de vita bönorna inser jag att konservöppnaren har gömt sig.

Lösning 2:
Hammare och skruv räcker långt. Efter en stunds bankande fick jag ut bönorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...