12 oktober 2013

Att lära sig något nytt


För två månader sedan fick jag för mig att jag skulle lära mig virka. Hade bara stickat enklare halsdukar innan och ville nu testa på något nytt. Jag började med skriftliga beskrivningar som bara slutade med att jag slängde virknål och garn i golvet av ren frustration. Sen vände jag mig till youtube för konsultation, halleluja för youtube! Efter en 3-minutersfilm fattade jag och det var starten på min filt. Det blev ett gäng rutor. Närmare 90 för att vara exakt. Jag virkade framför tvn, på bussen, i sängen. Alla dagar i veckan. Sen var det dags att sätta ihop alla rutor och återigen konsulterade jag youtube. Den sista veckan har gått åt till att fästa alla trådar. Jag är glad att jag väntade till slutet med det - annars hade det troligtvis aldrig blivit någon filt. Nu är den färdig. Det tog mig sju veckor. Jag är supernöjd över resultatet! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...