3 september 2014

Träna upp kreativitet?


Jag försöker träna upp mitt kreativa tänkande. Med instagram, Pinterest, youtube och otaliga bloggar så är det lätt att bli matad med pysselidéer och DIY-instruktioner. Det kan nästan bli lite för mycket ibland. Därför tycker jag om att utmana mig själv då och då. Välja en sak, eller ett föremål och försöka hitta andra användningsområden, kombinationer eller uttryck för den/det. 

Som de här refugerna med hål i som jag såg från bussfönstret alldeles nyss. Istället för att agera gräns mellan väg och cykelbana så skulle de lika gärna kunna användas som ljusstakar eller vaser. Eller så skulle man kunna plantera i hålen. Genom att sätta pinnar i hålen i hörnen skulle det gå att bygga en ställning eller hylla med stabil bas. Eller varför inte montera glödlampor i dem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...