21 maj 2011

mitt liv med hund.


Alfred gillar att:
Bitas - fingrar, tår, möbler, filtar, snören, hår - ja i princip inget eller ingen går säker för huggtänderna.
Sova - gärna i knät på matte eller husse - men helst i bådas på en och samma gång.
Busa - jag vet inte hur många gånger jag har uppmanat till att "döda strumpan". Ja, Alfreds leksaker är inte särskilt lyxiga. De består av: en av Anders strumpor, en tom 1,5 liters PET-flaska, ett gardinomtag som ser ut som ett "rep" och en boll.

Det har varit en stor omställning att bli med hund. Större än vad jag någonsin kunde föreställa mig. Men allt som känns jobbigt och tungt glöms snabbt bort när han till slut somnar.

Ps. Ser ni "lappfilten"? Den som jag fixade till av gamla grytlappar. Den är också jätterolig att bita i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...