19 februari 2012

garderobsrensning och andra chansen

Jag har varit så sjukt oinspirerad när det kommer till kläder på senaste. Vad spelar det för roll om jag har klätt upp mig när jag ändå ska dra på mig en bylsig vinterjacka, raggsockar och klumpiga vinterskor liksom.

Min första idé till lösning var såklart att shoppa. Men sen kom jag på att jag kanske skulle börja med att titta igenom min befintliga garderob ordentligt en gång istället för att bara ta det som ligger överst som jag brukar.

Sagt och gjort. Ett dygn senare så har jag tagit ut alla kläder, provat det mesta, vikt ihop och fördelat mellan spara, släng/skänk/sälj och så en hög med kläder som går till andra chansen. Det vill säga, jag kommer packa ner dem och ta upp för omröstning om cirkus ett halvår. I andra chansen befinner sig bland annat alla sommarkläder som ju faktiskt inte behöver dela plats med alla tjocka vinterkoftor. Jag har helt enkelt säsongsanpassat min garderob.

Hittade jag några glömda guldklimpar då? Jajjemän! Jag kan också konstatera att det här med basgarderob är jag rätt bra på. Fast jag har tre av allt. Och så måste jag nog börja festa mer. För oj så många festklänningar jag äger! Vissa har aldrig blivit använda. Skamligt Sofia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...