29 november 2012

adventspiffet

Jag har så smått börjat adventspiffa hemmet. Det som känns mest prio just nu är att öka antalet ljuskällor inomhus så att inte mörkret utomhus tar över.

I fönstret hänger än så länge en ensam stjärna. Helst vill jag ha en eller två till i samma fönster, så att det blir ännu ljusare och blir lite mer en installation. Stjärnan inhandlades på lunchen då våra julsaker är spårlöst försvunna just nu.

På Röda korsets loppis hittade jag en fin ljusstake i rött för en femma. Den får agera adventsljusstake tills jag hittar den försvunna lådan och visst blev det ändå okej med ljuset som räknar ner dagarna till julafton. För att piffa till den lite så fyllde jag den med kottar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...