8 april 2013

impulser

Någon gång i februari, i frustrationen över vintern började jag och min vän prata om en weekend. Något att se fram emot. En helg bara vi. Utan karlarna och hundarna. Så för två veckor sedan gjorde vi slag i saken och bokade.

På torsdag bär det av mot London. Jag har besökt nästan alla Europas huvudstäder under mitt snart 30-åriga liv. Men inte London. Nästan i alla fall. För ett år sedan var jag i staden för ett jobbmöte och hann med ett par timmars shopping efter det. Annars har jag bara varit på Heathrow vid mellanlandningar. Jag har till och med sovit en natt på ett att flygplatsens hotell. Nu ser jag fram emot att få se det alla snackar om - marknaderna i Camden Town, Big Ben, vakterna vid Buckingham Palace, Notting Hill, Hyde Park och kanske en musikal. Självklart ska vi shoppa också. Väskan är endast halvfull. Nästan så jag har ångest redan nu över alla söta klänningar som jag kommer att vilja köpa.

Men mest av allt ser jag fram emot att hänga med min andra halva, hon som envisas med att bo på Sveriges baksida, men som ändå står mig allra närmast. Sedan studieåren i Växjö är vi "SoulmateS" - mitt namn slutar på A, hennes på E.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...