24 juli 2013

Semestersysslor


Nu när semestern äntligen är här har jag mer energi än någonsin. Om min kära sambo står för myror i brallan annars så är det jag som tagit över den rollen de senaste dagarna. Utan stress och press så blir allt så mycket roligare att ta tag i.

De senaste dagarna har jag bland annat sytt mig en kjol och byggt en låda av restbitar. Att pyssla och dona fungerar som avslappning för mig. Full fokus på ett lagom stort projekt ger mig mer energi än något annat. Och med hjälp av  Underbara Claras ord om att "acceptera att ingenting blir som du föreställde dig det, och att resultatet inte blir sämre - bara annorlunda" - då är det svårt att känna sig annat än stärkt när projekten är avslutade. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...