25 mars 2014

Sökes: Recept på vegetariska rätter!

När jag bodde på Island var köttet så dyrt att jag som student mer eller mindre bara åt vegetarisk mat. Lite oväntat för mig så mådde jag förvånansvärt mycket bättre - kände mig piggare och magen mådde bättre än vad den någonsin gjort. När jag sedan kom tillbaka till Sverige så började successivt äta mer och mer kött igen. Ramlade tillbaka i gamla vanor. Nu har jag bestämt mig för att ta tag i mitt matintag igen, och se om effekten blir densamma. Till min hjälp har jag bland annat den här kokboken. Och hela internet såklart. Ikväll testade jag att göra kikärtsbiffar för första gången, efter ett recept jag hittade hos itsallvintage. Det var riktigt gott!

Har ni några tips på relativt lättlagade, och såklart goda, vegetariska rätter? Tipsa mig gärna genom kommentarsfältet!

2 kommentarer:

  1. Jaa visst blev de gott att göra kikärtsbiffar :D
    Gör kanske broccoligratäng, veg lasange med olika saker i, biffar med broccoli och majs och annat göttit. Linssoppa, linsgryta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm det finns ju massor av vegetariska recept om man bara börjar titta efter dem. Vad har du i din veg lasagne?

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...