1 juni 2015

En måndagslista

Listor är en av de bästa sakerna med att läsa bloggar tycker jag. Så därför bjuder jag idag på en som jag hittade hos emmamatildahoglund.blogg.se

1. Vad ser du fram emot den kommande veckan?
Att jag kanske får träffa liten! Spänningen är nästan olidlig och jag känner mig som en tickande bomb. När sätter det igång? Hur? Var? 

2. Vilken var den senaste bloggen du började läsa?
Johanna i Kulla, http://www.johannaikulla.se/ via tips från Emmas Vintage, http://www.emmasvintage.se har jag för mig. 

3. Ska du laga någon god mat den här veckan?
Har inte planerat något direkt än men jag tänkte äta blodpudding nån dag. Mest för att det är järnrik mat, men jag tycker det är gott också! 

4. Säg en grej du verkligen vill göra som du ska ta dig tid för den här veckan!
Jag ska bekanta mig med min nya (begagnade) symaskin, en Huskvarna Viking. Första syprojektet? Ett babynest!

5. Innan vi börjar måndagen, vilket ord ska du hålla hårt i hela veckan?
Nu är ju måndagen snart slut men jag skulle säga "go with the flow". Det var ju fyra ord, men ack så viktiga när en är höggravid och inte kan annat än gilla läget. 

6. Vad gjorde du igår kväll?
Tittade på Gudfadern. En riktig klassiker och vi tänkte beta av hela trion i veckan. 

7. En bild som symboliserar denna dag:
En ynklig vovve som är magsjuk. 
 
8. Vad åt du till frukost idag?
Naturell yoghurt med drottningsylt och Kellogg K red berries. 

9. Vilken tid på morgonen vaknar du?
En vecka in på mammaledigheten och jag har redan börjat vända på dygnet. Idag vaknade jag när "helglarmet" ringde, det vill säga 9.03. Gick upp en halvtimme efter det. 

10. Hur ser du oftast ut till vardags?
Just nu är det inte så stor skillnad mellan helg och vardag för mig eftersom jag är ledig på heltid.. Men oftast så myser jag runt hemmavid i mjukisbyxor, kofta och linne. Gärna upprullat så att bebismagen luftas. Håret i tofs högt på huvudet och helst barfota. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...