16 februari 2013

huset på landet: vardagsrummet

Dags att visa upp nästa rum i huset på landet. Vardagsrummet. Det här är mitt favoritrum i huset. Kanske inte så konstigt eftersom där finns tv, kamin och fönster som man kan spana ut genom. Gissa om jag var rädd här i början, när jag var ensam hemma på kvällarna och jag bara väntade på att någon skulle komma och knacka på rutan. Man vänjer sig, men visst blir jag fortfarande skraj när jag ser någon utanför. Ingången till huset ligger nämligen precis utanför fönstret.

Det här rummet kommer vi inte riva så mycket av i ombyggnaden. Snarare byta funktion(er). Vardagsrummet ska göras om till entré med hall, ett gästrum och så ska vi ha en groventré ungefär där tvn står idag. Och dubbeldörrarna till dagens terass blir ingången till vårt nya vardagsrum. Jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...