5 februari 2013

konsten att förhandla

Genom jobbet går jag just nu ett mentorprogram. Utöver 10 timmar med en erfaren mentor så innehåller programmet olika kunskapspass där vi får en introduktion i olika ämnen inom mitt yrke. Hittills har vi fått öva på att tala och föra oss på scen, vi har fått lära oss mer om organisationsteori och idag var det dags för förhandlingsteknik. Så intressant! Så svårt! Så nyttigt! Det är minst sagt intressant hur det psykologiska spelet fungerar i förhandlingar, och hur mycket förberedelser lönar sig. Det är verkligen en konst att behärska förhandlingstekniken och jag ska se till att renskriva mitt klotter från dagen snarast. Jag tror nämligen att flera av teknikerna kan komma till användning även utanför jobbet. Inte minst inför vårt stundande byggprojekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...