4 januari 2014

Dagdrömmar och verklighet


Ni kanske inte tycker att detta ser så speciellt ut. Inplastade reglar som utgör basen för ett framtida golv. Men jag ser så mycket mer. Jag ser framför mig hur det i hörnet står en kamin där elden sprakar. Och bredvid den ligger Alfred, precis på lagom avstånd från sitt spanarfönster, så att han både kan njuta av värmen från brasan, men ändå ha koll på grannhundarna och sitt revir. Jag känner värmen från golvvärmen. Och om jag vänder mig om till vänster ser jag in i vårt kök. Där en kökssoffa står vid fönstret och framför den - ett köksbord. Om jag istället vänder mig till höger ser jag trappan till övervåningen och hallen. Bakom mig har jag ett stort badrum, med plats för både dusch och badkar. Ljuset flödar in, framförallt från fönstrena mot utsikten - sjön och skogarna. Dubbeldörren mot terassen kanske just då är stängd, men om sommaren står den öppen mest hela tiden. Släpper in lantluften och solstrålarna. Där ute spenderar vi många timmar, ett extrarum när vädret tillåter. Det är vad jag ser när jag tittar på bilden. 

Dagdrömmar som möter verklighet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...