23 januari 2014

Önskelåten

Igår kväll fick jag ett kryptiskt sms från min syster om att jag skulle lyssna på Morgonpasset extra noga idag, vid 6.45. Sagt och gjort. Jag såg till att åka några minuter tidigare hemifrån och hade väl mina aningar om vad det handlade om. Ändå blev jag så sjukt överraskad. Och så sjukt rörd. Min fina syster tog alltså tillfället i akt, att i rikssänd radio önska en låt till mig. Det gjorde min dag! Tack!

Låten hon önskade till mig var denna. En låt som vi båda starkt förknippar med en veckas solsemester på Agia Napa (och som avslutades med att jag var en av de första i Sverige som konstaterades fått svininfluensa, men det är en annan historia). Vi i princip bodde på Reggae Bar och där spelades denna låt i princip varje timme. Och som vi dansade!


Här kan ni själva lyssna på programmet, syster är med 17 minuter in i sändningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...