18 mars 2012

kanske min mest produktiva dag i livet

Jag vet inte varför men idag har jag hunnit med så sjukt mycket. Väcktes av Alfred vid sju och gick upp. Efter det har det varit full fart hela dagen. Fast ändå inte. Jag har slappat under tiden jag har gjort sakerna helt enkelt.

Hittills har jag:
- Städat hemmet, inklusive piskat mattor.
- Målat om hatthyllan och monterat upp den.
- "Byggt" en entrétrappa med hjälp av sex träplattor.
- Promenerat med hunden två gånger, en tur i skogen och en i "kvarteret".
- Registrerat min blogg på Bloggportalen.se och bloggat.
- Tvättat och hängt upp tvätten.
- Bakat muffins, både choklad och bär, gjort chokladbollar och nu står det biscottis i ugnen.
- Diskat.
- Läst bok.
- Spikat upp tavlor.

Nu ligger Alfred och snusar bredvid mig i soffan. Ikväll ska jag försöka sitta stilla i mer än en halvtimme och titta på film med darling. Men innan dess ska middagen lagas. Jag funderar på nötfärsbiffar fyllda med fetaost. Alltid lika gott.

Det är inte utseendet som räknas på muffins, det är smaken. Så det så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...