30 mars 2012

vett och etikett vid internetförsäljning

Imorgon skulle vi åkt och tittat på utemöbler till terassen som vi hittat på Blocket. Vi hade bestämt tid över telefon och var rätt säkra på att det skulle bli ett köp. Men så fick jag ett sms om att möblerna blev sålda idag. Och då kan jag ju inte låta bli att fundera lite över hur man beter sig när man köper och framförallt säljer saker på nätet.

För mig är ett telefonsamtal om en annons där man bestämmer tid för träff ett sorts muntligt avtal om ett köp. Det vill säga en form av tjing-ning av varan. Men, för andra kanske det helt enkelt betyder att den som snabbast vill köpa, den får varan. Uppenbarligen var det så i det här fallet.

Oavsett så tycker jag att det är tråkigt att det blev som det blev. Vi får leta vidare efter utemöbler och nästa gång, då tänker jag så långt det går säkerställa att säljaren har samma syn som jag på hur man beter sig när det kommer till att sälja saker över nätet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...