4 mars 2013

boktips: paradisoffer

Nu jäklar har jag kommit igång med läsningen igen. Det behövdes en veckas semester för att jag skulle hitta läslusten och bli varm i kläderna. Fyra böcker avverkades i solen på Lanzarote och i lördags kunde jag inte låta bli att köpa med mig boken Paradisoffer från Ica. Ni kanske minns att jag i julas lovordade boken Tusenskönor av Kristina Ohlsson? Paradisoffer är hennes senaste bok och den handlar om ett kapat flygplan.


Hela boken, på över 400 sidor utspelar sig under ett par dygn. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som fångar mig i Kristinas sätt att skriva. Det är ett enkelt språk, rakt skrivet men ändå kan man se karaktärerna framför sig. Lite som att se en riktigt bra thriller som man går helt upp i från början till slut. Jag sträckläste den och någonstans på småtimmarna försökte jag sluta för att lägga mig och sova. Men det gick bara inte. Så det vara bara att läsa vidare tills den var slut.

Tydligen kommer en ny bok i april. Självklart kommer jag att läsa den också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...