30 december 2012

återblick 2012

Imorgon är det slut. 2012 blir 2013. Och därför kommer här nu en återblick och summering av året.


Januari. Årets mörkaste månad. En resa till Nässjö för kalas hos min bror lyste upp i mörkret. Och så gjorde vi en liten makeover i badrummet där skåpens dörrar fick ny färg och knoppar.

Februari. Fick finbesök från huvudstaden och det blev en riktigt vintrig helg med snöiga promenader tillsammans med bröderna bus.

Mars. Våren kom tidigt och med den följde energin. I mars hann vi med att gå på bröllop, en weekend i Köpenhamn, köpa utemöbler, bygga staket och bli med moped. Dessutom grävde jag upp nästan 200 stenar i vår trädgård.

April. Som jag sydde! Under april bosatte jag mig mer eller mindre i gäststugan för att sy kuddar, pyssla ihop glasunderlägg och skapa nytt av gammalt inför designmarknaden A la London. Mitt i stressen och pressen hann vi med en konsert med Räfven i Hindås stationshus. Så bra!

Maj. I maj var det så dags, jag hade premiär på A la London. Veckor av förberedelse var nu över och dagen D var här. Eftersmaken blev lite...bitter. Förhoppningarna hade varit höga och konkurrensen var tuff. Men jag är ändå glad att jag vågade. Jag vågade stå där, med mitt hemmapyssel, mitt bland mer etablerade designers. Och jag klarade det. Maj månads resor gick till London över dagen samt en spahelg i Varberg med tjejerna hemifrån. Och så klättrade jag upp på taket och tog in utsikten från vårt framtida sovrum. Det kommer att bli så bra!

Juni. En månad i resornas tecken. Dun Laoghaire-Manchester, Grenaa-Frederikshavn och så det traditionella midsommarfirandet i Smögen. Dessutom var det dags för årets andra bröllop, i Spanien. En vecka i Barcelona inledde semestern. Och tack och lov för det, för i Sverige ville sommaren inte riktigt infinna sig. Mellan alla resor han jag med att bygga en sänggavel också. Är fortfarande grymt stolt över den!



Juli. Favoritmånaden! Trots att sommaren inte riktigt ville bryta helt igenom så blev månaden riktigt bra. Jag hade födelsedagsfest och så kom hela familjen på besök, inklusive farmor. I slutet av månaden fick vi återigen besök från huvudstaden - och de lyckades pricka in de varmaste dagarna på hela sommaren. Några dagar av grillning, bad och alldeles för många cigaretter följde och det blev en helg jag levde länge på.

Augusti. Äntligen köpte vi en ny soffa! Och för att frakta hem den använde vi älsklingen nya leksak - en Defender. Med den tog vi oss även in till Göteborg för att gå på Way out West och lyssna på en hel massa bra musik. Mot slutet av månaden gjorde jag och syster ett besök på Gekås, och den ångesten som besöket gav fick mig att ta till drastiska åtgärder.

September. Som resultat av ovanstående ångest bestämde jag mig för att ha köpstopp under september månad. Det gick faktiskt över förväntan men snart måste jag nog upprepa stoppet. September var en månad med många avslut - förutom köpstoppet så slutade jag även att röka. Och sen tog höstdeppet över och jag bäddade ner mig i sängen och plöjde igenom avsnitt efter avsnitt av Roomservice för att hitta inspiration. Och det gjorde jag i denna bland annat.

Oktober. Förutom en visit på Smögen så åkte jag och älsklingen till Berlin en helg och shoppade. Mest han faktiskt. Och så drack vi öl och fotade graffiti. Ett impulspyssel fick vi också till, jag skissade och Anders byggde en ny vedförvaring

November. Återigen en månad med många resor. Jag besökte Stockholm ett par gånger med jobbet, shoppade en del i Belfast på ytterligare en jobbresa och så hade vi tjejträff i Jönköping med drinkar och tapas. Dessutom fick jag nog av fredagshumöret i trafiken och skrev av mig här i bloggen.

December. Årets mysigaste månad med flera minipyssel hemma. Snön kom och jag kände mig lite extra snäll och gjorde lyxmat till de små fåglarna.



Det var mitt 2012. Nu ser jag fram emot ett nytt år. Och några höjdpunkter kan jag nog redan identifiera. I januari blir jag faster. I februari reser vi till värmen en vecka och så fort tjälen går ur marken är tanken att vi ska bygga ut huset på landet - ett projekt som förmodligen kommer att spilla över här i bloggen. Jag hoppas ni vill följa mig även då! Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...