18 december 2012

två tips inför ledigheten

Lagom inför den stundande julledigheten tänkte jag dela med mig av ett par tips igen. Om du har en timme eller ett par att slå ihjäl efter julstöket. Tipsen har dessutom en gemensam nämnare..

Husmorsskolan är tillbaka!
Underbara Clara har spelat in nya avsnitt av radioprogrammet Husmorsskolan. Och har ni missat den första omgången så säger jag bara - lyssna på det! Så himla härlig programserie full med enkla tips och pysselidéer.



Varje gång jag lyssnar på ett avsnitt så får jag sådana där sköna rysningar i nacken, ni vet den där känslan som man bara får när något känns riktigt bra.Vet inte riktigt hur jag ska förklara känslan. Hursomhelst, här kan ni läsa mer och lyssna på alla avsnitt.

Jakten på det perfekta livet!
Hanna Hellquist, mest känd från Morgonpasset i P3 har gjort en egen programserie på SVT - Jakten på det perfekta livet.


Om ni någon gång lyssnat på Morgonpasset så förstår ni ju hur bra det här är. I serien träffar Hanna olika kändisar och diskuterar livets stora frågor. Så himla bra! Här kan ni titta på avsnitten.

Och den gemensamma nämnaren? Ja, Clara såklart. Hon dyker upp i avsnittet som handlar om Jakten på det perfekta jobbet. Extra intressant tycker jag eftersom jag själv inte hade haft något emot att byta jobb med Clara. Tänk att kunna leva på sitt pyssel och att skriva om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...