3 januari 2013

nytt år - nya förhoppningar

Så. Vad ska det bli av 2013 tro. De här första dagarna på det nya året, innan allt kickar igång och tiden liksom går lite långsammare än vanligt så finns det plats för många funderingar och mycket planerande. Lägg till den där känslan av att allting är möjligt. Ett nytt år ligger för dina fötter, ett oskrivet blad. Du har fått en ny chans. Att göra om. Att göra annorlunda.

Jag är lite tveksam till nyårslöften. Men vi kan väl kalla det nyårsförhoppningar istället. Några av mina nyårsförhoppningar kommer här.
  • Jag hoppas att jag och älsklingen kommer att komma ännu närmare varandra genom vårt byggprojekt, samtidigt som jag är väl medveten om att det kommer att innebära en stor prövning.
  • Jag hoppas att jag kan ta ett eller flera steg framåt i karriären, eller åtminstone att jag ska komma underfund med vad mitt nästa steg bör bli. 
  • Jag hoppas att mina nära och kära ska få vara friska, mig inkluderat. 
  • Jag hoppas att jag kommer att vara en bra faster, och att jag genom denna nya titel kan få en bättre känsla för hur barn fungerar och hur man beter sig kring dem.
  • Jag hoppas att jag ska klara av att hålla i rökuppehållet, även när utemöblerna står framme. Och att jag sakta men säkert ska klara av att avveckla min nya ovana att snusa.
  • Jag hoppas på många skratt. 
  • Jag hoppas på en riktig sommar med allt vad det innebär i form att lata soltimmar, sena kvällsdopp och en massa barfotapromenader i gräset.
  • Jag hoppas kunna utveckla min kunskap i att sy.
Vad hoppas du att 2013 ska innebära för dig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...