30 januari 2013

en skön start på dagen

För ett tag sen övertalade min kära syster mig att bli med gymkort. Hennes argument var många. Men det som till slut fick mig att agera var att gymmet kör ett gruppass varje dag som börjar när jag slutar jobbet. För livet på landet, kombinerat med en sambo som arbetar kväll och en hund som måste ha sällskap ger träningen lite andra förutsättningar.

Sagt och gjort. De senaste veckorna har jag provat några olika pass. Jag har köpt träningskläder. Jag har haft mer träningsvärk än de senaste åren, sammanlagt. Idag startade jag dagen med ett halvtimmespass Poweryoga. Vi var inte så många men det var bara skönt. Och likaså var yogan. Som jag har saknat den. Under tiden jag pluggade gick jag både på yoga och pilates, likaså när jag bodde på Island. Och sen blev det ett uppehåll. Men nu är jag tillbaka! En halvtimmes övningar på morgonkvisten var precis perfekt. Nästa vecka gör jag om det igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...