24 januari 2013

Stockholm tur och retur

Klockan 4.03 ringde klockan imorse. När man bor på landet är det extra tidig uppstigning som gäller om man ska med 6-tåget till huvudstaden för jobbmöte. Den isande kylan håller i sig och på väg till bussen som skulle ta mig till tåget så började jag faktiskt fundera om termometern i bilen hade nått sin maxgräns.

Väl framme på centralen fick jag kämpa för att inte somna och missa min avgång. Vilken tur att kaffe finns! På tåget fick jag mig ändå en liten powernap och väl framme gick dagen i ett. Lite synd att jag inte kunde stanna längre. Jag gillar Stockholm. En annan sak jag gillar är att åka tåg. När det svenska landskapet swischar förbi utanför fönstret och jag kan vara ensam med mina tankar. Och när mörkret faller - då är playkanalerna ett fantastiskt sällskap. Har ni inte sett Hart of Dixie än tjejer så ta er en titt!

Nehe, dags att sova. Om nu bara idioterna som kör isrally på sjön kunde ge upp och åka hem. Eller i alla fall att grannarnas hundar kunde sluta skälla på dem..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...