29 juli 2012

den stora loppisdagen

Igår var det den stora loppisdagen i byn. Vanligtvis finns där ingen loppis tillgänglig men igår hölls inte mindre än fem loppisar. Några mer organiserade och så några privata. Vi gjorde en hel del fynd och alla har inte fastnat på bild ännu. Men här är en del av vad vi rotade fram. Vi fick allt för en femtiolapp.

En väckarklocka, en väggklocka, ett mini-rivjärn, tre pocketböcker, två dubbelkrokar i teak, två kaffekoppar och så det konstigaste, men bästa fyndet av alla - en ny köksmojäng.

Jag har ju en förkärlek för udda köksredskap. Detta är en spritsare med tre olika mönster att välja mellan. Man spritsar genom att trycka ner trästaven. Perfekt nu när jag ska baka cupcakes som en tok. I födelesdagspresent fick jag nämligen Lailas cupcakebok och jag har en idé om att jag ska baka mig igenom boken från pärm till pärm - ett recept i veckan. Skulle det vara intressant att läsa om här tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...