3 juli 2012

Sofia och den obefintliga konditionen

Nu är vi hemma på svensk mark igen. Efter att ha packat upp, haft avstämning med hundvakten aka mor och smällt i mig en kebabtallrik gav jag mig iväg på cykeln till byn. Premiärturen var det och fy vad tungt det var. Min kondition är minst sagt obefintlig. Dessutom är vägen in till byn ganska backig. Var rädd ett tag där att hjärtat skulle hoppa ur bröstet på mig, så mycket bankade det.

Tänk om jag skulle ta och cykla den där rundan ett par gånger i veckan. Då skulle jag nog relativt snabbt få upp flåset igen. Kanske till och med få en muskel eller två i benen att växa lite och eventuellt fylla upp en cellulit eller flera.

Då säger vi så. Sofia vs konditionen 1-0.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...