30 april 2012

det enda som saknades var en glass

Jag har haft en fantastisk eftermiddag. Lapade lite sol på terassen samtidigt som jag läste bok. Åt resterna från igår - grillade hamburgare och hemgjord coleslaw. Det var jag värd efter att ha rensat bort gamla skrumpna rester av växter i rabatten. För det tog sin lilla stund.

Det enda som fattades var en glass. Och bara för det så har jag nu signat upp mig för SMS-avisering så att jag hinner ta mig ner till korsningen när det är dags för besök av Hemglass. När jag var mindre sjöng vi följande text till bilens signatur; De lurar små barn, de lurar små barn. På deras veckopeng.

Mig får de gärna tjäna lite pengar på. Jag vill ha massor med glass i frysen. Problemet är bara hur vi ska få plats. Kanske dags att köpa den där extra frysboxen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...