13 april 2012

redo att förföras

Idag köpte jag en annan bok jag hört mycket om det senaste. 1Q84 av Haruki Murakami, en japansk författare vars existens jag helt har missat. Tills nu.

Jag köper en hel del böcker nu för tiden. Onödigt kanske en del tycker. Man kan ju låna på biblioteket. Men jag resonerar så här. En pocketbok brukar kosta runt sjuttio kronor om den är relativt nyutkommen. Fördelen med att äga boken är att du kan göra hur många hundöron som helst utan att det stör någon, du behöver inte vara rädd om den på samma sätt som en lånad bok och du behöver inte känna dig stressad när du läser den eller riskera förseningsavgifter. Och sjuttio kronor - det är ungefär en dagens lunch på jobbet. Då får jag väl se till att ha med mig matlåda en extra dag varannan vecka istället för att äta ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...