29 april 2012

det fina med att gå på konsert på landet

I fredags var vi på konsert på landet. Det var Räfven som skulle spela i Hindås Stationshus och vi skojade med varandra innan om vilken typ av publik det skulle vara, och om vi skulle vara yngst av skaran. Det var vi, nästan, men det gjorde inget. Vid långbord sittdansade de flesta med till musiken och i baren erbjöds både vin (det fanns hela två boxar rött att välja mellan) öl och snacks. För två öl, en mugg med chips och en osttallrik betalade jag inte ens en hundring. Fint som snus. Och icke att förglömma, vi fick inte bara lyssna på en grymt bra konsert, vi stöttade också det lokala. Sånt är viktigt. Ingen vill väl bo i en stad där ingenting händer, även om det råkar vara en by på landet.

Räfven då. De var grymma. Och eftersom stället var så litet så fick man även möjlighet att prata med grabbarna i bandet i toakön under pausen. Räfven spelar riktigt skön musik som absolut ska upplevas live. Och de har en härlig attityd, jordnära och inte alls diviga, trots att de är mer populära än Nas i Japan och har rest runt halva jorden och spelat. Nej de ställer gärna upp på småspelningar på landet och jag har allt en idé om vart jag skulle vilja att de spelade i framtiden. Men den håller jag för mig själv så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...